Kombinera löpning med yoga

Det kan ibland kännas svårt att utvecklas och ta sig till nästa nivå som löpare. Det kan bero på att man tränar fel och att man måste utmana kroppen för att kunna se resultat. I början när man springer så kan det vara ganska lätt att märka skillnad snabbt. Det handlar om att man ska träna regelbundet, jogga, löpa och springa. Ett bra komplement för den som gillar att spring är just att prova yoga eller meditation. Just yoga har visat sig ha en väldigt bra effekt på musklerna eftersom man stretchar. Och meditation kan hjälpa en att stärka sitt psyke. I följande inlägg kommer du kunna läsa om några av fördelarna med att komplettera din träning med just yoga.

Vikten av att varva ner

Många tror att man måste träna hårdare för att se resultat, speciellt om det är så att man har tränat väldigt länge. Detta kan dock vara fel uppfattning ibland. Det är nämligen så att musklerna behöver vila för att de ska kunna återhämta sig. Man ska därför prova yoga om man känner att man inte längre märker någon skillnad i sin fysiska utveckling. Man kan välja att gå och få privata klasser med en yogainstruktör, eller så kan man gå med i en gruppträning.

Yoga hjälper musklerna genom att man stretchar

En del säger att det bara är en myt det är om att man måste stretcha. Men så är inte fallet för alla. De flesta märker nämligen en markant skillnad när de stretchar regelbundet efter träning. Men ibland kan det vara svårt att variera sig i dessa övningar och samtidigt komma ihåg hur det är man ska andas. Därför är det bra om man går till en expert på det här ämnet. Sedan är det bara att fortsätta att springa som vanligt och se om man känner skillnad.

Leave a Reply